top of page
Search
  • Writer's picturesharonetnaim

רעיון לפרויקט שימורי המתקשר לעולם העיצוב והאדריכלות העכשווי

במסגרת התרגיל המסכם יש לערוך אינטגרציה של החומרים השונים שנלמדו ונחקרו לאורך הסמסטר ולהציע פרויקט תיעודי/שימורי הקושר את המלאכה שנבחנה לעולם העיצוב העכשווי.

 

בעקבות המעבר הזמני שלי לארה"ב (יוסטון-טקסס) בזמן סוף תקופת הלימודים השנתית, נתקלתי בהמון עבודות נפחות ברזל שונות, דבר שהפתיע אותי משום שתרבות ה Blacksmith באזור זה מאוד משומר. אך, הפריטים שמייצרים אינם כל כך מודרניים חדשנים ועיצוביים. מדוע? ה State יוסטון הוא אזור מאוד מיושן ומסורתי אמריקאי. ישנה הזיקה לחישול בברזל אך אין את הטעם והרעיון לפיתוח פריטים חדשניים. ניתן לראות את אותן עבודות Blacksmith בגדרות של חניות, בדלתות "הגנה" על הבית, בתיבות דואר, עששיות ואפילו במנורות רחוב "לדקורציה".




כאשר נתקלתי בפריטים אלו רבות, כמעט בכל בית עלה לי הרעיון: - להכניס אלמנט דקורטיבי פונקציונלי לתוך הבית ולא רק אל מחוץ לבית כאלמנט "שמירה". ותוך כדי שימור עבודתם של נפחי הברזל, והסבת עבודתם לפעולה מודרנית, עכשווית ומבוקשת. - צורך הרעיון נבע משום שהבתים באזור זה מאוד ישנים וזה אזור מתפתח. רוב הבתים מחולקים כמו פעם לחדרים. המטבח נמצא בחדר תחום, כך גם הסלון והחדר אוכל.


לכן עלה לי רעיון ליצור מחיצות בפנים הבית המפרידות בין סלון למטבח או בין המטבח לחדר אוכל. - מחיצות דקורטיביות מפרידות במקום תחימה של קירות ובנוסף לתת פונקציה שימושית לאותה מחיצה שתשמש גם כמחיצה לאחסון

פריטים על גביה. למשל: ספרייה, תמונות, כלי בית וכדומה.



 

הצורך והרצון בשימור עבודת חישול הברזל ומקצוע המלאכה כפי שהיה בעבר דורש אסתטיקה של חישול בין החלקים השונים ולא בעזרת ריתוך. לשמר את פעולת הקראפט. לכן יש צורך בשימוש במחברים יבשים בין החלקים השונים.


  • להתקנה חדשה, פוסטים עם לוחות מתכת מרותכים לתחתית; ברגי בנייה מחזיקים את הצלחת לבטון. כדי להעתיק עמדה, ניתן להשתמש במשטח ריפוד (מוצג) - הוא עובד עם אותם ברגים ואז מכסה אותם בגימור.




  • חיבור מסילות לוח גדר פלדה או אלומיניום לקיר לבנים, או בין עמודי בנייה, דורש סוגר קבוע עם ברגים צבועים לכל מוט. שימוש בתקעים מתכווננים עבור פריסות שאינן מרובעות, כמו צורה מתומנת.




 

יצירת קומפוננטים קבועים שאיתם ניתן להרכיב וליצור את המחיצה הדקורטיבית הרצויה לפי גודל ומיקום. תוך כדי שימור ושחזור צורניות חלקים מן המעקות ההיסטוריים.





יצירת מחיצה דקורטיבית פונקציונלית לפנים הבית





4 views0 comments
bottom of page